Dag 3.2 & dag 4: eten en treinen met koffers - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu Dag 3.2 & dag 4: eten en treinen met koffers - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

Dag 3.2 & dag 4: eten en treinen met koffers

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

24 Juli 2014 | Japan, Nagasaki

Duusssss... nadat mams gister het reisverslag heeft geschreven, zijn we gaan eten. Het plan was om te gaan eten bij een van de vele restaurantjes die we tegen waren gekomen op Fukuoka Tenjin station. Helaas door mijn geen-richtingsgevoel, hebben we deze niet gevonden. Onze tweede keuze was een restaurantje vlak bij 'huis' (het hotel), maar deze was deze avond dicht, zoals we eerder gezien hadden. Dus zijn we gaan zitten bij een van de vele straattentjes. Dit zijn kleine barretjes op straat die 's middags rond 17:00 uur worden opgebouwd. Hier zitten ook vaar lokale Japanners.
Deze tentjes komen in vele soorten en maten, maar wij hebben gekozen voor Yakitori. Dit kan je een beetje vergelijken met BBQ.
We hebben hier japanse paddestoelen gegeten, een soort mossels, 2 verschillende kipspiesjes, andere soorten groenten en ik heb volgens mij een varkenspoot gegeten.... maar ik weet het niet zeker.. hihi
Omdat deze stalletjes door Japanse mensen wordt gerund (duh), spraken ze zeer gebrekkig Engels. Hoogste tijd om mijn Japans in de strijd te gooien dus. En dit ging heel erg goed, al zeg ik zelf. Ik heb over van alles gesproken ven meerdere mensesn. Waar we vandaan komen, hoe lang we hier zijn, hoelang we blijven, hoe ik japans heb geleerd en dat soort dingen. Het was super gezellig. Helaas was het wel (veel) duurder dan de dag ervoor toen we japanse curry hadden gegeten. Wat ook super lekker was.

Momenteel zitten we in de trein naar Nagasaki. Heel erg leuk. Mams is druk bezig met filmpjes en foto's maken. Er zit echter een klein nadeel aan. Er is niet echt plek om je koffer weg te stoppen, dus deze moet tussen de benen in. Het past wel, maar alle extra ruimte is wel verloren gegaan hierdoor. Ach ja.
De route van ons hotel naar Hakata station (waar de trein naar Nagasaki van vertrekt) was niet lang, maar ook zeker niet over rozen :(.
Het was heel heet en een koffer trekken + een vrij zware rugtas, is geen goeie combi kan ik jullie vertellen. Maar we hebben het overleefd en het is eigenlijk wel relaxing.
We houden jullie up-to-date.
Xxx Danielle
Ps: bedankt voor alle reacties. Het is elke dag weer super leuk om deze te lezen.

• 24 Juli 2014 - 09:57

Anneke:

Leuk om jullie verhalen te lezen. Hier is het ook warm, maar ik denk niet zo warm als in Japan. En ik hoef natuurlijk geen koffers + rugzakken te trekken/dragen. Hihi. Vanmiddag ga ik Jannie halen en ze blijft gezellig bij mij/ons eten. Helaas geen Japanse maaltijden hier. Ik hou jullie in de gaten. Maakt wel mooie foto's, ach dat kan Ellen supergoed. Ik hoor jullie nog. Liefs Anneke

• 24 Juli 2014 - 19:38

Marina En Maurice:

He Daan en El,
    Wat goed dat het zo goed gaat zeg met dat Japans! Misschien toch wat bijles economie hihi.
    Hier gaat alles goed, maar zoals Anneke al schreef het is voor hier al weer te heet.
    Kan je de koffers niet door een kruier laten sjouwen? en wie heeft er tegenwoordig een tas zonder wielen en huurt wel een privé router? Zo te lezen hebben jullie wel veel lol en is het inderdaad maar beter dat je dat ontbijt overslaat, of gaat dat al beter? En nog belangrijker hoe is de koffie?!!!
    Liefs Marina en Maurice