Dag 7: Regen zonder druppels??!! - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu Dag 7: Regen zonder druppels??!! - Reisverslag uit Kumamoto-shi, Japan van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

Dag 7: Regen zonder druppels??!!

Door: Danielle

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

27 Juli 2014 | Japan, Kumamoto-shi

Konbanwa Oranda de no minna-sama,
(Goedenavond iedereen in Nederland)
Vandaag zijn er heeeeeeeeeeeel veel dingen gebeurd. Als eerst, had ik vannacht een nachtmerrie... OVER SPINNEN!!! Bah!!
Dus werd ik om 5 uur wakker, wat niet zo heel erg was aangezien ik om 7 uur eruit moest dus ik was al een beetje wakker tegen die tijd. Fijn hoor, lekker langzaam wakker worden.
Rond half acht zaten we aan het ontbijt en om acht uur waren we onderweg naar Nagasaki eki-mae (voor het station) (zo heet de tramhalte voor het station van Nagasaki). Maar omdat ons plan eigenlijk was om iets voor 9 uur weg te gaan waren we veel te vroeg. Dus stelde ik voor om een stukje te gaan lopen voor we in de tram zouden stappen. SPIJT! Want binnen een paar minuten dat we waren gaan lopen begon het te regenen. :( Maar ja, terug lopen had ook geen zin meer, dus besloten we maar door te lopen naar de volgende halte. Tegen die tijd was het weer gestopt met regenen. -.-
Toch, ondanks de 3 druppels die we onderweg vingen en de omweg die we hadden gelopen, kwamen we nog veel te vroeg aan op Nagasaki Eki (station). Dus zijn we nog maar even ergens gaan zitten. Na 40 minuten wachten gingen we eindelijk de trein in (de Kamome nr. 12) en vertrokken we 5 minuten later.
De reis verliep gemoedelijk met een overstap op een andere trein. Onze eerste ontmoeting met de SHINKANSEN, oftewel de bullettrain, oftewel de Kogeltrein. Ik kan hierover maar 1 ding zeggen... Hij is snel!
Na een tijdje zegt mama tegen mij: 'Ik had deze reis me lastiger voorgesteld, maar zo is de laatste overstap en er is niet echt iets moeilijks hieraan.'
.... Ja MAM.. stilte voor de storm, hè?!
Want toen we op het station van Kumamoto aankwamen, kregen we te horen dat onze laatste trein richting Aso geannuleerd was.
Wij zijn vervolgens met mijn Japans en mam's beste handen-en-voetentaal erachter gekomen dat de regen in (en rond) Aso zo heftig was dat de treinen niet konden rijden. (Ame ga sugokatta yo!)
Dus waren we gestrand op Kumamoto Station. Hier hebben wij toch de hulp van de reisorganisatie ingeschakeld en een andere route gekregen (hoewel we later deze zelf weer hebben aangepast met de hulp van een vriendelijk japans echtpaar en hun zoontje). Zo zijn we uiteindelijk (met een vertraging van 2 uur) bij Aso aangekomen... grappig genoeg hebben wij (behalve in Nagasaki 's ochtends dan) geen druppel gezien!... hmmmm regen zonder druppels i guess...

Vanwege de vertraging die we hadden opgelopen dachten we dat we het bezoek aan de Berg Aso wel op onze buik konden schrijven. Maar uiteindelijk hebben we de laatste bus naar boven en naar beneden genomen en hebben we toch de vulkaan van Aso gezien. Het rook heel erg...Zwavelig...
Na deze lange en vermoeiende dag zijn we met een taxi naar onze Minshuku (Asogen) gegaan. (Een minshuku is een soort pension/bed&breakfast)
Onze eerste impressie was niet echt goed. De kamer was een beetje leeg en de eethal leek niet helemaal schoon. Niks was minder waar echter. Nergens heb ik lekkerder gegeten dan hier. Hmmmmmm.
We hadden een soor BBQ + zelf maak soep met groenten en vlees. Heel erg lekker en verassend. Maar daar bleef de verassing niet bij. Na het BBQ'en hadden mams en ik toch wel een beetje de neiging om te douchen en de geur weg te schrobben dus gingen we op weg naar het gezamenlijke badhuis. Er waren 4 kamers en je kon er dan 1 nemen (toch wel een beetje privé). Wat wij verwachtten waren 4 douchehokjes. Wat we kregen was een 2-delige badkamer. In het eerste deel kleed je je uit en droog je je na het douchen/badderen weer af. Het tweede deel bestond uit twee dingen. Twee douches met een krukje en teiltje om je op/mee te wassen en een bad (groot genoeg voor 4, bijna een bad bij een sauna) om daarna in te poedelen. WAUW!
Heerlijk.
Daarna zijn we in onze Yukata gesprongen (als je niet weet wat het is, Google 't!) En zijn we lekker gaan chillen met thee en kitkat's (met groene thee smaak (gek genoeg lekker) (ja okee, was mijn idee)) in onze kamer.
We zullen nog wel wat foto's toevoegen vandaag of morgen.. of overmorgen over het bad, de kamer, yukata's, enz.
Maar ik ga afsluiten voor vandaag. Lekker slapen want morgen moeten we weer vroeg opstap richting Usuki, waar we een nachtje bij de mensen thuis gaan logeren.
wens ons veel geluk (met de treinen) en plezier toe
Xxxxxx Daantje en Ellen kusz

  • 27 Juli 2014 - 19:00

    Anneke:

    Oke regen, dit had ik niet verwacht. Maar viel toch erg mee. Gisteren heeft het hier ontzettend geregend, vanmorgen een beetje koeler. Dit was snel over. De voorkant staat in zijn geheel in de grondverf, moest nog een nieuwe voordeur hebben. Wat er in zat was een binnendeur. Het ziet geweldig uit, jullie weten echt niet wat jullie straks zien. In 1 woord geweldig. Ik heb vandaag de voortuin van mezelf en van weerzijde buren schoongemaakt. Alles zag er rood uit, maar dat is nu helemaal netjes. Oude deur weggegooid, nee niet zomaar op straat gezet, maar netje in stukken zodat het in de groene bak past. Ik ben helemaal verrot. Morgen zou ik met Jannie naar het strand gaan, maar ik weet het niet zeker. Mijn voeten die willen niet meer, ik den dat jullie hiervan ook last hebben. Jullie lopen ontzettend veel. Enfin ik heb nog maar 1 weekje vakantie. Ik lees jullie reisverslag nog.
    Gr + liefs Anneke

  • 27 Juli 2014 - 22:44

    Bieke:

    Wat een qvonturen en wat doen jullie een hoop op zo'n dag en ontmoeten daar ook veel helpende vriendelijke mensen!
    Have fun, ik kijk uit naar jullie volgende dag!
    Gr, Bieke

  • 28 Juli 2014 - 20:12

    Petra:

    Hoi hoi allebei!

    Veeeeeel dank weer voor jullie updates!! Ik vind het indrukwekkend, dat jullie temidden van jullie avonturen, toch steeds weer tijd en energie weten te creëren en trouw verslag doen van jullie belevingen!

    Geniet, as much as possible van alles op jullie avonturenpad!!

    Lieve zomergroeten!
    Petra

  • 28 Juli 2014 - 20:12

    Petra:

    Hoi hoi allebei!

    Veeeeeel dank weer voor jullie updates!! Ik vind het indrukwekkend, dat jullie temidden van jullie avonturen, toch steeds weer tijd en energie weten te creëren en trouw verslag doen van jullie belevingen!

    Geniet, as much as possible van alles op jullie avonturenpad!!

    Lieve zomergroeten!
    Petra

  • 11 Augustus 2014 - 21:16

    Opa En Oma Lubbers:

    Lieve Daan en Ellen,
    Johan, die vandaag met een camper (met Casper en Pien) is vertrokken naar Zweden ( voor 2-3 weken) heeft ons jullie prachtige reisverhalen doorgestuurd. Chapeau, hoe jullie het doen; zonder Daan's kennis van die vreselijk moeilijke taal was het natuurlijk nog veel spannender geworden... en fijn, dat de japanners jullie ook helpen. Het is een heel mooi land. Ik ben er in 1970 beroepshalve geweest, maar niet zo zuidelijk als jullie: Tokyo en Mount Fuji.
    Jullie maken een adembenemende reis en we zijn benieuwd naar jullie verhalen, belevenissen en foto's. We wensen jullie nog een fijne tijd en een goede terugreis, misschien via een omweg, omdat d Russen het vliegen over hun grondgebied willen verbieden.
    Veel liefs van ons uit Voorschoten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daniëlle en Ellen

Op maandag 21 juli 2014 vertrekken wij op onze spannende reis naar Japan. Wij houden jullie via ons profiel op waarbenjij.nu op de hoogte van onze avonturen.

Actief sinds 18 Juli 2012
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 10305

Voorgaande reizen:

30 Mei 2016 - 24 Juni 2016

Op zoek naar de Humuhumunukunukuapua'a

21 Juli 2014 - 12 Augustus 2014

Naar Japan op eigen houtje

23 Juli 2012 - 10 Augustus 2012

naar China met Baobab

Landen bezocht: