Dag 5 - Sightseeing LA en naar Hawai'i - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu Dag 5 - Sightseeing LA en naar Hawai'i - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

Dag 5 - Sightseeing LA en naar Hawai'i

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

03 Juni 2016 | Verenigde Staten, Honolulu

Aloha.
Vandaag weer een reisdag.
We zijn om ongeveer 9 uur uit het hotel uitgechecked. De rest van de dag tot ongeveer 5 uur hadden we nog vrij te besteden. We hebben nog wat rondgereden en een beetje geshopped in een mall. Een stuk van de kustweg gereden. Maar dat was wisselend van succes. Er komt hier 's avonds mist vanuit zee het land in, en het is wisselend hoe lang dat blijft hangen. Op sommige plekken had je dus leuke uitzichten over de zee en de kustlijn. Op andere plekken was het tot vernin de middag dikke soep. We hebben onderweg op een leuk plekje met fijn uitzicht "gepicknickt" met een salade en een lekkere ijskoffie. Want ondanks dat de temperaturen niet zo heel hoog zijn hier (nu) voel je de warmte van de zon dwars door de wolken heen branden. We hebben ons langzaam richting het vliegveld verplaatst. Want gezien de eerdere file ervaringen wilde we niet het risico lopen te laat met het inleveren van de auto te zijn en daarmee te laat voor de vlucht.
We waren netjes op tijd en hebben na het inchecken van de koffers nog een hapje kunnen eten voor vertrek. Het inchecken van de koffers was nog wel even een dingetje. Blijkbaar waren alle zware dingen naar mijn koffer verplaatst want die was ineens meer dan 23 kilo geworden terwijl met ik met 21 begonnen ben. En die van Daan was veel minder. Mmmmmmm.....en ik maar sjouwen hahaha. Dus moesten we daar ter plekke nog dingen overhevelen van de ene naar de andere koffer. NOT FUNNY!!
Maar goed, koffers ingechecked en nog genoeg tijd om iets te eten voor vertrek. Dus helemaal goed. De reis heeft 5 en een half uur geduurd maar aangezien we om half 8 in de avond vertrokken was het dus echt wel laat toen we aankwamen.
Elf uur lokale tijd maar met de drie uur tijdsverschil dus voor ons twee uur in de nacht. Dan direct de huurauto ophalen en op zoek naar het hotel. Lukt allemaal wel maar eer je dat alles achter de rug hebt en een keer je bedje in kan is het toch wel richting 2 uur 's nachts.
Maar we zijn nu op HAWAII, aloha
Een mooi moment om ons voornemen te introduceren:
Het hawaiaanse woord van de dag. En vandaag is dat wiki wiki.
Vanaf de gate hadden we mat de wiki wiki bus naar de ontvangsthal met de bagageband gekund. Het duurde echter zo lang dat lopen sneller was. En dan te bedenken dat wiki wiki hawaiaans voor snel is.