Dag 10 - Go big or go home - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Go big or go home - Reisverslag uit Kailua-Kona, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Go big or go home

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

08 Juni 2016 | Verenigde Staten, Kailua-Kona

Aloha. Het woord van vandaag is luau.
Vandaag door gereisd naar het volgende eiland. Om 9.00 uitgechecked en op zoek naar een benzine pomp in de buurt van het vliegveld. Niet te vinden als je er een zoekt natuurlijk. En de navigatie stuurde ons alleen naar niet bestaande pompen. Grrrr. Nou ja uiteindelijk gelukt en de auto ingeleverd.
Daarna inchecken voor de inter-island vlucht. De amerikanen zijn heel erg van de zelf incheck. En dan bedoel ik ook alles zelf doen. Ook de bagage en de stickers plakken etc. Is wel effe wennen. En ondanks dat we dat al heel vaak hebben staan bekijken sta je dan toch onhandig te hannessen als het zelf moet doen.
Om half 12 vertrok het vliegtuig en drie kwartier later stonden we op het volgende eiland. Wat een leuk vliegveld. Het is allemaal in de openlucht.
Er is een centrale ruimte met daar rondomheen een aantal afdakjes, tegen de zon, en dat zijn dan de verschillende gates. Een stuk of zes.
Aan een kant van de centrale ruimte is een soort poort, dat is de uitgang met daarachter de bagageband en dan ben je van het vliegveld af.
En ondanks dat je drie minuten na het landen ongeveer buiten staat, is je bagage er eerder dan jij.
Is toch allemaal net effe anders dan schiphol, haha.
De huurauto opgahaald en naar het hotel. De auto is dit keer bij echt een kleintje. Dus koffer op de achterbank. Onderweg nog even een hapje gegeten want we haden wel een beetje trek gekregen en het was nog wat vroeg om in te checken.
Het hotel is schitterend gelegen aan een baai aan het einde van een soort boulevard met allemaal winkeltjes en restaurants. Dus nadat we ons gesetteld hadden in de hotelkamer zijn we te voet op verkenning gegaan.
Zo tegen vijf uur waren we terug en hebben we ons aangesloten bij de luau (niet te vewarren lua wat wc betekend) in het hotel. Dit is een hawaiaans feest met eten en muziek en dans.
Effectief houdt het dus in een buffet met hawaiaanse gerechten en voorstellingen met muziek en dans. Dit alles rond de zonsondergang, waarwe prachtig zicht op hadden. Lekkere en minder lekkere dingen geproefd maar zeer zeker genoten van de dansvoorstellingen.
Daarna zijn we naar onze hotelkamer gegaan. En toen ging er even iets mis. Het was ons al eerder opgevallen dat de vloerbedekking bij de ingang van de badkamer vochtig was, maar wij dachten nog heel naïef dat een vorige hotelgast wat te enthousiast in de douche bezig was geweest. Nee dus. Bij de eerste keer doortrekken bleek het toilet een alternatieve route van doorspoelen te hebben, over de rand van de pot!!! Gelukkig was het een plas. Maar wel reden om een andere kamer te vragen natuurlijk.
Daar zijn we zeker wel op vooruit gegaan. We zitten nu op de hoogste verdieping met uitzicht op de baai en de zonsondergang. Helemaal goed, hier houden we het wel twee nachten vol.