Dag 12 -acai bowl is ono ono - Reisverslag uit Volcano, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu Dag 12 -acai bowl is ono ono - Reisverslag uit Volcano, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

Dag 12 -acai bowl is ono ono

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

10 Juni 2016 | Verenigde Staten, Volcano

Aloha. Het woord van vandaag is ono ono.
Het is me gelukt. Vandaag lekker uitgeslapen tot 7.00 uur. Hele prestatie, toch...?
Vanochtend kwamen de dolfijnen hun voorstelling weer geven in de baai voor de deur. Begin nu toch te twijfelen of die beesten niet gewoon op de loonlijst van het hotel staan. De snorklers lagen weer klaar en daar kwamen ze. Dat kan toch geen toeval zijn.
Wij hebben vroeg in de ochtend nog even een lekker stukje gebadderd in het zwembad van het hotel. Daarna de laatste spullen gepakt en uitgechecked.
Op naar de vulkanen. Maar eerst ontbijt. Wij hebben ons gewaagd aan een acai bowl. Hebben ze het hier heel druk mee. Zit in de categorie health en superfood. Ik persoonlijk was natuurlijk wel zeer argwanend maar de nieuwsgierigheid heeft het gewonnen. Maar het viel niks tegen, sterker nog het was hartstikke lekker. Het is een paars/roze gekleurde koude pudding met daarop allerlei toppings. Wij hadden banaan, aardbei, gedroogde goji bessen, granola en geraspte kokos. Heerlijk!!! Oftewel ono ono opzijn hawaiaans.
Dus met een gezonde bodem (ik natuurlijk gewoon mijn kopje koffie bij de starbuck) reizen we vandaag naar het plaatsje Volcano.
Hier vlak in de buurt ligt het volcanoes national park. Daar gaan we ons morgen in verdiepen. Maar vandaag eerst de reis daar naartoe. Het is een reis van ruim twee uur als je aan een stuk door rijdt. Dat hebben wij natuurlijk niet gedaan. We hebben nog een tussenstop op het zuidelijkste punt van het eiland gehouden. En ook nog op de zwarte stranden.
De groene zandstranden hadden we ook nog willen doen maar hebben we toch vanaf gezien. De laatste 3 mijl konden niet met de auto. En het wat stoffig en heel heet.....afijn niet gedaan dus.
Uiteindelijk om ongeveer half vier aangekomen op onze nieuwe verblijfplaats. Het is een heel gemoedelijk kleinschalige lodge. Het stadje zelf is piepklein. En de paar winkeltjes en restaurants sluiten allemaal vroeg dus het is zaak om op tijd te gaan eten anders heb je niks.
Dat hebben we dus ook maar gedaan. Ik een heerlijke gegrilde ahi (tonijn) en Daan iets vaags met worst en zuurkool. En een lekker taartje toe.
Zo zijn we denk ik wel klaar voor de vulkanen morgen, maar eerst nog 1 nachtje slapen