Dag 22 - blauwbekken op Hawaii - Reisverslag uit Hāna, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu Dag 22 - blauwbekken op Hawaii - Reisverslag uit Hāna, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

Dag 22 - blauwbekken op Hawaii

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

20 Juni 2016 | Verenigde Staten, Hāna

Aloha. Het woord van vandaag is holoholo.
Vandaag onbehoorlijk vroeg op pad gegaan.want voor de holoholo van vandaag, de excursie dus, moesten we ons om 3 uur in de ochtend in het dorpje Haiku melden. Uurtje rijden dus toch al gauw om kwart voor twee het bed uit. Auw. Dat is toch geen vakantie vieren zou je zeggen.
De reden da we zo vroeg op pad moesten is omdat we met een busje met heel veel anderen boven op de vulkaan Haleakala gebracht zijn om daar de zonsopgang te beleven.
En een belevenis was het. Het was prachtig maar zoooo koud. Je staat daar in het donker nog, ver boven de wolken met een gierende wind om je oren te wachten tot die zon zich laat zien. De minuten af te tellen en ondertussen te bedenken dat je je tenen niet meer voelt.
Toen we dat overleeft hadden zijn we aansluitend met de mountainbike de vulkaan weer afgedaald. Heel veel remmen, schitterende uitzichten en toch nog een paar keer weer heuveltje op ( ja dat was dus niet de afspraak naar mijn idee). Heel leuk om te doen en we zijn zonder kleerscheuren beneden aan gekomen. Nou ja, we hebben onderweg in een dorpje een ontbijtje genomen, koffie en een bagel, maar dat hadden we misschien beter achterwegen kunnen laten. Want het laatste kwartier van onze tocht kwamen we midden in een kort maar stevig buitje te zitten. Drijfnat waren we. Vooral omdat die mountainbikes geen spatborden hebben.
Afijn, ik had onderweg mijn lange broek al uit gedaan, dus ik kon een droge broek aan. Maar Daan had niks droogs, dus maar een nieuwe onderbroek en korte broek voor haar gekocht bij de wallmarkt.
Daarna zijn we nog wat over het eiland gaan zwerven en hebben we de middag afgesloten in het Maui aquarium. Even checken wat we nu allemaal hebben zien zwemmen met ons snorkel avontuur. En ja hoor we hebben echt een humuhumunukunukuapuaa gezien dus de doelstelling van de reis is gehaald.