Dag 7 - pearl harbor - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu Dag 7 - pearl harbor - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

Dag 7 - pearl harbor

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, Honolulu

Aloha. Het woord voor vandaag is lei.
Voor vandaag stond een excursie op de planning. Met een gids naar Pearl Harbor en Honolulu. Lekker makkelijk leek ons. Of toch niet. Na een half uur zinloos wachten, want wij waren op tijd op de pick up point, en telefoontjes met flink wat doorverbinden, bleek er een mix up te zijn. We hadden dus heel ergens anders moeten staan en helaas pinut butter de chauffeur was al vertrokken.
Dus nadat we onze teleurstelling met een kop Starbucks weg gedronken hadden zijn we dan maar op eigen houtje naar Pearl Harbor gegaan.no problem. Wat heeft ons bezield om daar een excursie voor te boeken. Bijna alles is gratis. Parkeren, entree, bezichtiging van de memorial van de USS Arizona. Alleen voor de audiotour hebben we betaald (omdat we te lui zijn om alles te lezen, haha). Alles bij elkaar met de valse start zijn we hier tot 3 uur in de middag zoet geweest. En we weten nu alle ins en outs van de aanval van de japanners op Pearl Harbor. De andere kant van het verhaal de bommen op Hiroshima en Nagasaki kende we al, dus we zijn nu denk ik wel goed geïnformeerd.
Daarna zijn we begonnen met de reis naar het noorden. De North Shore, het surfers paradise. Nou ja in het juiste seizoen dan natuurlijk, niet nu, maar in de winter. Onderweg een stop gemaakt bij de voormalige Dole ananas plantage. Daar is nu een soort atractie parkje van gemaakt. Met een groot doolhof in de vorm van een ananas(lachen) en natuurlijk een winkel waar je alles van en met ananas kunt kopen. Ovenwanten, pluche ananasknuffels, koelkastmagneten etc. En....heel erg lekker ananasijs kunnen wij uit de eerste hand (mond) bevestigen. En daarna verder want we werden verwacht in het Turle Bay resort. Bij het inchecken kregen we een lei aangeboden. Een van kralen en niet van bloemen (wel zo practisch als hem wilt bewaren). Dit is een bloemen, kralen of schelpen ketting die je aangeboden krijgt als welkomsgeschenk of als eerbetoon. Luxe met alles erop en eraan en een soort suite als
hotelkamer met ocean vieuw en vol zicht op de zonsondergang. Helemaal top! Hier gaan we twee nachten blijven......

• 07 Juni 2016 - 20:09

Marina:

Klinkt allemaal fantastisch zeg. en lekker luxe ook nog.
    Hoe was het bij de surfdudes?