dag 3 - Reisverslag uit Peking, China van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Peking, China van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

dag 3

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

25 Juli 2012 | China, Peking

Vandaag de eerste echte excursiedag. En maar direct een goeie ook.
Vroeg uit de veren, en dat viel niet voor iedereen mee. Wij zijn om ongeveer 10 uur gisteravond erin gegaan en om 7 uur vanochtend eruit. Het ontbijt hebben wij hier in het hotel gedaan. Heel bijzonder wel wat ze hier allemaal naar binnen schuiven als ontbijtje. Wij vinden dat eigenlijk een warme avondmaaltijd. Wij hebben ons beperkt tot toast en croissant en koffie.
Daarna op naar de chinese muur, iets later dan de bedoeling was omdat sommigen meer moeite met opstaan hadden. Een rit van ongeveer 1.5 uur en daarna te voet de muur op. Dat was wel een forse klim kan ik je zeggen.
De traptreden hielden maar nietop en dat bij deze warmte en luchtvochtigheid is dat niet grappig. Maar we hebben het gehaald en "the t-shirt "t o prove it.
Het was helaas wat mistig en regenachtig weer, wat jammer is voor de foto's maar de ervaring was er niet minder om.
Na een lunch met de hele groep doorgereisd naar het zomerpaleis. Dat was wel leuk maar onze gids begon steeds meer haast te krlijgen en het was er heel druk met voornamelijk chinezen. We zijn langs een heel aantal gebouwen gegaan maar nergens naar binnen.
Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan, door de spits en dus file waren we daar uiteindelijk om 6uur.
Om 7 uur weer afgesproken met Gary onze nederlands sprekende gids voor een diner met peking eend, een must natuurlijk in deze stad.
Nu, 10 uur, ik mijn bed maar opzoeken want morgen mogen we er weer tegenaan.

• 27 Juli 2012 - 08:05

Danielleenellen:

hallo vakantiegangers dat was een aardigen trip naar de muur. ik vindt jullie verhaaltjes erg leuk kijk elke ochtend er weer naar uit gr tante