dag 12 - Reisverslag uit Chengdu, China van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu dag 12 - Reisverslag uit Chengdu, China van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

dag 12

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

03 Augustus 2012 | China, Chengdu

Heeeeeey thuisblijvertjes
Ten eerste: we vinden het superkick dat jullie reacties achterlaten en willen jullie graag aansporen daarmee door te gaan :-)
Ten tweede willen we jullie natuurlijk weer iets vertellen over onze belevenissen tot nu toe.
De treinreis van Xi'an naar Chengdu was heel bijzonder en voor de ene plezieriger dan voor de ander.
Het begon al op het station waar t vreselijk druk was. Gary (onze reisleider) zei dat we direct in konden stappen, wat uiteindelijk vies tegen viel... eerst drie keer in een gruwelijk lange rij om vervolgens nog 45 min te wachten voor we in konden stappen... beetje jammer.
Het was 1 grote coupé met 3 bedden boven elkaar, ik lag op de bovenste, mama op de onderste. Mama heeft wel geslapen, ik niet, dus heb ik 3/4 van de nacht lopen lachen met/om tom, een reisgenoot (13 jaar).
Maar we kwamen heelhuids aan in Chengdu. Waarna we naar ons hotel gebracht zijn en ingecheckt hebben. Toen zijn we een hapje gaan eten om vervolgens terug te rennen naar het hotel/de wc omdat sommigen een "diareeaanval" hadden (mamma was het niet)..
Voor de rest nog lekkere chips gekocht gister en gelezen, veel gelezen.
'S avonds is mama nog op stap gegaan met de belgen ( ik had een date met de wc-pot) het kind van de belgen, ismael, heeft (lekkur!!!!) een konijnen hoofd gegeten, dat is een specialiteit in Chengdu... maarvan mij mag dat konijn z'n koppie wel houden hoor...
Na een lekker slapie gedaan te hebben en een koppie koffie onder de douche te hebben gedronken, zijn we vertrokken naar de panders (of panda's zoals de meeste van ons ze kennen) en we hebben heel veel foto's gemaakt (zie fotopagina op ons account).
Het was superleuk maar om ongeveer 12 uur zijn we weer vertrokken en hebben we ons bij het Wenshu klooster af laten zetten. Een heel leuk buurtje met ambachtswinkeltjes en kleine kraampjes. Maar eerst zijn we gaan eten. Dat is altijd weer een uitdaging hier in china. Want hygiene staat niet overal hoog in het vaandel, dus daar probeer je dan op te selecteren. Verder wordt hier heel goed chinees gesproken maar niet veel meer dan dat, dus een restaurant met een kaart met plaatjes (engelse vertaling kun je echt vergeten) of ergens waar je de gerechten aan kunt wijzen is toch het handigst. Wat we vonden is een restaurant waar je chinese hotpot kunt eten. Een soort fondue (gelukkig voor ons in twee smaken, spicy en mild) in bouillon. Je kon dan zelf kiezen wat je erin ging 'koken' vlees, vis, groenten en zelfs mie. Heerlijk gegeten, ook de spicy variant geprobeert, we zijn niet voor niks in Sichuan, en pittig was het!
Daarna het klooster bezocht, was wel leuk maar tegen die tijd zaten we er wel een beetje doorheen. We hebben wat proviand ingeslagen en een taxi terug naar het hotel genomen. We hadden nog wel ideën voor vanavond maar hebben besloten lekker in het hotel te blijven. Morgen hebben we nog tot 5 uur 's middags voordat we opgehaald worden voor onze volgende vlucht.

• 03 Augustus 2012 - 14:36

Freekos:

First Bump!!!

BUMP!!!

• 03 Augustus 2012 - 15:51

Danielleenellen:

hallo vakantiegangers,
    ik ben blij dat jullie het zo leuk hebben,
    Ik geniet van jullie verhaaltjes,kijk er elke keer weer naar uit.
    gr tante

• 03 Augustus 2012 - 15:57

Danielleenellen.waarbenje.nu:

Hoi Vakantiegangers,
    Ik ben zeer benieuwd naar jullie verhalen en foto's. Ik vind het heel erg leuk om jullie reisverslag te lezen. Iedere dag kijk ik op mijn mail naar jullie reisverslag, en vind het jammer als er niets op staat. Ik snap het wel, na een lange dag heb je niet altijd zin erin. Ik heb een avondje bij jullie tante doorgebracht, was erg gezellig. Vanavond gaan we met z'n drieen sushi eten, ja Thimo heeft vanavond tijd om mee te gaan. Ja we gaan een beetje China naar de thuisfront brengen. Stom van me, sushi is Japans. Enfin maakt niets uit, na de hele werken een beetje relaxen dat moet kunnen. Veel liefs en blijf genieten. Gr Anneke en Thimo