dag 5 - 8 - Reisverslag uit Xi'an, China van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu dag 5 - 8 - Reisverslag uit Xi'an, China van Daniëlle en Ellen - WaarBenJij.nu

dag 5 - 8

Blijf op de hoogte en volg Daniëlle en Ellen

30 Juli 2012 | China, Xi'an

aangekomen in xi'an. de vorige dagen (dag 5 - 7) waren we in Zhongwei, waar helaas geen WIFI was. daar zijn we heen gevlogen op dag 5, om 5 uur (!!!!) opstaan om de vlucht van 8:10 te halen naar Zhongwei. toen we veilig en wel daar waren aangekomen kregen we de middag "vrij" om de stad te verkennen en inkopen te doen voor de volgende dag: de kamelensafarie en het kamperen in de woestijn. we hadden daar een t-shirt met lange mouwen, een sjaal, een pet en dichte schoenen voor nodig. dus die hebben we nog ff last minute ingeslagen.
de volgende ochtend om 8 uur opgestaan. aangekleed in super hete outfit (lange mouwen, lange broek, dichte schoenen, sjaal, zonnebril en pet) en richting woestijn gegaan. aan de rand van de woestijn op de kamelen gestapt en de woestijn verder ingetrokken. zo'n kameel zit net als een heel breed paard (door de zijtassen). mijn kameel vond mijn een van mijn reisgenoten uit belgenland erg lief en gaf haar geregeld een lekkere natte kleffe kamelenspeeksel zoen :P
tussendemiddag ff lekker een hartig koffiebroodje, een tomaat, een stuk watermeloen en een appel gegeten. en veeeeeeel gedronken ;)
nog een stuk verder gereden naar ons eindpunt en daar de tenten opgezet en hout verzameld... we kwamen er daar achter dat de woestijn toch wel heel erg.. zanderig is :-/
toen we gingen slapen vonden we overal zand: in ons haar, broek, shirt, schoenen, oren, enz, enz, enz. VRESELIJK!!! maar het was t wel waard: prachtig uitzicht !! had t voor geen goud willen missen... maar t hoeft niet nog een keer van mij, hihihi :P
dag 7: terug gereden naar beginpunt in de woestijn en weer overgestapt op een busje dat ons naar t hotel terug bracht.
zodra we in de kamer waren ben ik de douche in gerend en heb m'n haar 2 keer gewassen. dat is minder als dat ik me had voorgenomen, maar er moesten ook nog andere mensen douchen (we zijn met 11 mensen en hadden voor na de kampeertocht maar 2 kamers (omdat we er toch niet bleven slapen, alleen douchen) dus zaten we op de kamer met onze 3 belgische reisgenoten met wie we t heel goed kunnen vinden). na het douch-festijn zijn we weer de stad in gegaan en hebben brood voor in de nachttrein gekocht en hebben we een hapje gegeten (we zijn ook gelijk voor een nieuwe (reis)rugzak geslaagd). dat eten was PITTIG!!! maar de mensen in Zhongwei spreken niet goed engels omdat t niet een hele (zeg maar gerust geen) toeristische stad is. maar met mama's handen-en-voeten-praat skills hebben we wat voor ons gekregen... maar dat was heeeeel pittig (waar ik niet van houd.. maarja, ff door de pittige appel heen bijten). daarna direct een aarbeien-ijsje gekocht om mijn mond "te blussen". werkte wel goed XD.
we moesten om 18:30 verzamelen voor de nachttrein naar Xi'an. dit werd echter iets later omdat de trein vertraging had ofzo? dus verzamelde we om 20:15. in de tussentijd bleven we op de hotelkamer met de belgen. een spelletje (angry birds) gespeeld met hun zoon, Ismael. wat getekend/gescheven en gelezen tot het 20:00 was, en toen naar het station vertokken.
in de trein hebben we met de hele groep nog wat nootjes geknabbeld en gedronken (ouders wijn, kinderen cola/sprite) voordat we onze eigen coupe opzochten en gingen slapen.
binnen notime was t ochtend en waren we al bijna in Xi'an. best lekker geslapen in die trein eigenlijk. wat brood gegeten dat we de vorige dag gekocht hadden als ontbijt, nom-nom-nom-nom. en meegerend (hijg-hijg) met de lokale tourguide naar het busje dat ons naar het hotel bracht. en suprise-suprise, in onze kamer staat een pc!! dus we konden weer verslag uitbrengen over de afgelopen en aankomende dagen.
vanavond gaan we naar een dumpling* restaurant met een show. en morgen gaan we om 9 uur weg om naar het terracotta leger te gaan.
ik ga nu nog ff op de kamer chillaxen voor we (om 18:00 uur) naar de dumplings en show gaan (yummie dumplings).
tot de volgende keer en veel xxx-jes voor de thuisblijvertjes
van daantje
ps: ook van mama
pps: writer's note*: weet niet of jullie weten wat dumplings zijn, maar voor de gene die dat niet weten: dumplings zijn een soort deegpakketjes met groenten en/of vlees erin die in een mandje gestoomd zijn, ik vind ze heel er lekker <3 :)

• 30 Juli 2012 - 05:24

Daantje:

eehmm.. sorry mensen zie dat er een paar grammatica fouten in zitten... i think... :P
    hihih
    komt vast door de jetlag :D
    nogmaals srry
    lolletjes van moi

• 30 Juli 2012 - 09:44

Freekos:

Ik ben alweer een weekendje thuis en verveel me nu al :D
    Kan je ook mailen via die pc, cuz that would be nice.

Nog veel plezier en xxxxxxxx, Freekos

Ps. Ja, ik ben incognito.

• 30 Juli 2012 - 15:42

Danielleenellen.waarbenje.nu:

Hallo,
    Hier een berichtje van een zielige thuisblijver. Leuk om jullie verhalen te lezen. Ik ben best wel jaloers op jullie.. Zo te lezen hebben jullie ontzettend naar jullie zin en zien een heleboel. Enfin ik maar hard werken. Hopelijk nemen jullie een heleboel fotot's, ben erg benieuwd.
    Gr en een heleboel liefs Anneke

• 31 Juli 2012 - 15:03

Aan Freekos:

nou.... zoals je gelezen heb, hebben we in dit hotel geen wifi dus je kan wel mailen, maar kan morgen (misschien overmorgen wel, misschien ook niet) reageren....
    dus dan moet je w88 :-/
    i miss u BTW <3
    ga hier niet te klef doen want iedereen kan t lezen ;)
    <3 u en zal je zodra ik weer wifi heb mailen, ok??
    <3 <3 <3 van daanos/danie/daantje/danielle/of-hoe-je-me-ook-wil-noemen :P
    ps: wohjow, had ik niet door :-O